Vragen & Contact
Populaire vragen
-
-
Wat is Clubbase?
Clubbase is dé omgeving waar jouw club gemakkelijk activiteiten en lesreeksen aan kan maken en via diverse programma’s en initiatieven vanuit bijvoorbeeld sportbonden en gemeentes sporters op eenvoudige wijze kennis laten maken met jouw club en sport. In deze tutorial laten we zien en vertellen we je wat elk Clubbase onderdeel inhoudt en voor jou als sportclub kan beteken.
-
Aan welke platformen kan ik meedoen?
Afhankelijk van de sporten die jouw sportclub aanbiedt en de trainingslocatie(s) waar het aanbod van jouw club plaatsvindt, kan je wel of niet meedoen met een platform. Zie hieronder twee voorbeelden.
Als jouw club alleen schaatsactiviteiten aanbiedt, kan mee worden gedaan met het platform Ga Schaatsen en niet met het platform Open Golfdagen. Als jouw club alleen activiteiten aanbiedt in Deventer, kan mee worden gedaan aan het platform Sport in Deventer en niet met het platform SportOn (Rotterdam).
-
Waarom moet ik sportaanbod aanmaken?
Zonder sportaanbod kunnen sporters niet deelnemen aan al dan niet betaalde activiteiten.
-
Waarom dien ik de clubprofielgegevens van mijn club in te vullen?
Zonder clubprofielgegevens kun je je club niet aanmelden voor programma’s waar je aan mee kunt doen. Bijvoorbeeld platforms waar jouw club aanbod kan aanbieden voor potentiële sporters.
-
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn sportaanbod vaker wordt bekeken of geboekt?
Binnen het onderdeel Data & Statistieken kan je, per platform waar jouw sportclub aan meedoet, zien hoe goed jouw aanbod is te vinden, wordt bekeken en geboekt. Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden, maar dat is niet altijd zo. Lees hieronder enkele tips die jij kan toepassen bij het promoten van jouw aanbod.
Algemeen
- Peil bij beginners in jouw vereniging welke behoeften ze hebben voor een eerste les en richt hiermee je sportaanbod in.
- Pols in het netwerk van je leden, bijv. ouders, broertjes/zusjes, partners, sponsoren, of en welke behoefte zij hebben om te sporten bij jouw sportclub. En maak hier aanbod voor aan.
Afbeeldingen
- Zorg dat je meerdere afbeeldingen gebruikt om jouw sportaanbod te promoten.
- Zorg dat de afbeeldingen goed zichtbaar zijn en niet vaag/afgesneden i.v.m. grootte van de afbeelding.
- Zorg dat je een of meer afbeeldingen toevoegt, waarop personen te zien zijn die de activiteit uitoefenen.
- Zorg dat de afbeeldingen de doelgroep, die je wilt bereiken, aanspreken. Als je een activiteit voor kinderen aanbiedt, zorg dan dat er kinderen op de afbeelding terugkomen.
- Zorg dat duidelijk te zien is dat de personen op de afbeelding plezier beleven aan de activiteit.
- Zorg dat je toestemming hebt van de mensen die op de afbeelding staan.
- Vermijd collages en kleine foto’s.
Tekst
- Zorg dat uit de titel van het sportaanbod direct blijkt.
- Bedenk goed waar jouw doelgroep in geïnteresseerd is en verwerk mogelijke zoektermen die zij zullen gebruiken in je tekst.
- Zorg dat de beschrijving van jouw sportaanbod niet langer dan nodig is. Mensen willen snel de juiste informatie.
Reviews
- Voordat mensen iets boeken/bestellen, kijken zij ook vaak naar de reviews die zijn gegeven. Zo krijgen zij een beeld hoe anderen het sportaanbod en/of de sportclub hebben ervaren. Zorg ervoor dat je deelnemers goed ontvangt en begeleid en stimuleer hen om een review achter te laten.
-
Alle onderwerpen op een rij
Heb je een vraag?
Neem contact op met NOC*NSF Sport Support via: