Het lijkt erop dat je een verouderde browser gebruikt waarin sommige onderdelen van Clubbase niet goed functioneren. We raden je aan om een andere browser te gebruiken.

Uitbetaling

  • Verifiëren

    • Waarom is verificatie van de betaalgegevens van mijn sportclub nodig?

      Als jouw betaalgegevens niet kloppen, kunnen we je niet uitbetalen. Om er zeker van te zijn dat de betaling op de juiste plek terechtkomt vindt verificatie plaats. 

    • Waar zie ik de status van de verificatie van de betaalgegevens van mijn sportclub?

      Via Mijn Clubbase kan in het linker menu Clubbeheer geselecteerd worden. In Clubbeheer vind je onder Betaalgegevens de status van de verificatie (bijvoorbeeld: wachtend op verificatie). 

    • Hoe wijzig ik de reeds ingevulde betaalgegevens van mijn sportclub?

      Binnen het onderdeel Clubbeheer,  te bereiken via Mijn Clubbase, kan je via het tabblad betaalgegevens gewenste aanpassingen doorvoeren.  Vergeet afsluitend niet de wijzigingen op te slaan onderaan de pagina. Link 

    • Hoe verifieer ik de betaalgegevens van mijn sportclub?

      Door  0,01 Euro over te maken op onze rekening kan jouw bankrekeningnummer geverifieerd worden.  

    • Waarom is de verificatie van mijn betaalgegevens afgekeurd?

      Als wij niet op tijd de bevestiging hebben dat jouw betaalgegevens kloppen, zal een afkeuring volgen. Neem bij afkeuring contact op met NOC*NSF Sport Support om het probleem op te lossen. 

    • Hoelang duurt het voordat de betaalgegevens van mijn sportclub zijn geverifieerd?

      Doorgaans zal verificatie volgen binnen enkele werkdagen. 

    • Oeps, voor de verificatie van de betaalgegevens van mijn sportclub heb ik € 0,01 overgemaakt vanaf een andere bankrekening dan die van mijn sportclub. Wat nu?

      Dat kan natuurlijk gebeuren. Het is niet mogelijk dat jij als beheerder van jouw sportclub deze gegevens verandert. Dit hebben we zo ingesteld om ongewenst gebruik te voorkomen. Neem hiervoor contact op met NOC*NSF Sport Support. 

  • Betaling

    • Wanneer krijgt mijn sportclub uitbetaald voor betaalde deelname op mijn aanbod?

      Rond de 24ste van iedere maand, over de maand voorafgaande aan de maand waarin de betaling wordt uitgevoerd. 

    • Wie betaalt mijn sportclub uit voor de betaalde deelname op mijn aanbod?

      Clubbase is een initiatief van sportbonden en NOC*NSF. NOC*NSF verzorgt de administratieve afhandeling en zorgt ervoor dat deelnemende clubs uitbetaald worden. 

    • Kan ik een specificatie ontvangen?

      Een keer per maand ontvang je een automatische mail over de uitbetaling die later in die maand gaat plaatsvinden. In deze mail zie je naast het bedrag ook welke activiteiten het betreft en het aantal deelnemers per activiteit.  

    • Ben ik als sportclub verplicht om btw in rekening te brengen bij betaalde sportactiviteiten?

      Indien de sportclub diensten aanbiedt die belast zijn met btw, is zij zelf verantwoordelijk voor de benodigde administratieve afhandeling en btw afdracht.

    • Wat ontvangt mijn sportclub per deelname?

      Dat bepaalt jouw club zelf. Bij het aanmaken van betaald sportaanbod heb je binnen stap 4 de mogelijkheid om aan te geven wat de deelnemer dient te betalen en hoeveel jouw sportclub hiervan ontvangt. Het verschil tussen deze bedragen heeft te maken met de administratiekosten die NOC*NSF in rekening brengt om een deel van de kosten te kunnen denken. 

    • De uitbetaling klopt niet, wat nu?

      Dat is vervelend. Hiervoor kan je contact opnemen met NOC*NSF Sport Support. 

    • Zijn er nog bijkomende kosten voor mijn sportclub?

      Er zijn geen bijkomende kosten voor de sportclub m.b.t. het aanbieden van betaald sportaanbod en de uitbetaling hiervan.  

  • Annuleren

    • Welke consequenties heeft het wijzigen of annuleren van een sportactiviteit?

      Een sportactiviteit kan te allen tijde, zonder opgaaf van reden tussentijds door de deelnemende club worden gewijzigd of geannuleerd. U wordt hierover via e-mail geïnformeerd. Ingeval van annulering of wijziging door de deelnemende club heeft u recht op restitutie van de door u betaalde inschrijfkosten voor deelname aan de Actie. Restitutie geschiedt naar dezelfde bankrekening als waarvan de betaling heeft plaatsgevonden, binnen 14 werkdagen na annulering. 

    • Kan ik een sportactiviteit kosteloos annuleren?

      Een deelnemer kan zijn/haar inschrijving tot 48 uur voorafgaande aan de eerste les kosteloos annuleren via een e-mail aan de betreffende club. Na annulering ontvangt de deelnemer de inschrijfkosten verminderd met de transactiekosten ter hoogte van € 2,75 binnen 14 werkdagen retour. 

    • Welke consequenties heeft het als een deelnemer zijn/haar deelname annuleert?

      In geval van annulering binnen 48 uur voorafgaande aan de eerste les of indien de deelnemer om welke reden dan ook geen gebruik maakt van het recht op deelname aan de activiteit, komt dit voor eigen rekening van de deelnemer. Een eenmaal verkregen deelnamebewijs kan niet worden geruild. In deze gevallen vindt evenmin restitutie van de inschrijfkosten plaats. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag?

Neem contact op met NOC*NSF Sport Support via: