Het lijkt erop dat je een verouderde browser gebruikt waarin sommige onderdelen van Clubbase niet goed functioneren. We raden je aan om een andere browser te gebruiken.

Uitbetaling

  • Verifiëren

    • Waarom is verificatie met Mollie Connect voor mijn sportclub nodig?

      We gebruiken Mollie Connect voor de uitbetaling van jouw betaalde sport- en beweegaanbod. Verifieer hiervoor de betaalgegevens van je sportclub. Selecteer in Mijn Clubbase in het linkermenu 'Clubbeheer'. In Clubbeheer ga je naar het tabblad 'Betaalgegevens'. Daar staat de knop 'Connect met Mollie'. Druk op de knop en start het verificatieproces.

    • Hoe zie ik of Mollie Connect voor mijn sportclub is geverifieerd?

      In Mijn Clubbase selecteer je in het linkermenu 'Clubbeheer'. In Clubbeheer ga je naar het tabblad 'Betaalgegevens'. Op het tabblad 'Betaalgegevens' zie je de status van jouw Mollie Connect-verificatie. 
      In het screenshot hieronder zie je de melding dat alles gereed is. Je hebt het verificatieproces van Mollie Connect succesvol doorlopen.

      Wanneer je je betaalgegevens nog niet hebt geverifieerd voor Mollie Connect, zie je de knop 'Connect met Mollie'. Druk op de knop en start het verificatieproces.

    • Hoe wijzig ik de betaalgegevens van mijn sportclub?

      Zijn de betaalgegevens van je sportclub veranderd? In Clubbeheer pas je ze eenvoudig aan. Zo wordt je betaalde sport- en beweegaanbod op de juiste rekening uitbetaald.

      Selecteer in Mijn Clubbase in het linkermenu 'Clubbeheer'. In Clubbeheer ga je naar het tabblad 'Betaalgegevens'. Op het tabblad 'Betaalgegevens' wijzig je je betaalgegevens. Zorg dat je de wijzigingen opslaat!

  • Betaling

    • Wanneer ontvangt mijn sportclub het geld van deelname aan betaald sportaanbod?

      Direct nadat iemand sportaanbod heeft geboekt, wordt het bedrag van de boeking (minus eventuele administratiekosten) overgeboekt naar je Mollie-account.

      De uitbetaling vanuit Mollie naar de bankrekening van je sportclub gebeurt op de frequentie die je in Mollie hebt ingesteld. Dat kan elke werkdag zijn of bijvoorbeeld maandelijks op de eerste werkdag.

    • Wie betaalt mijn sportclub uit voor de betaalde deelname op mijn aanbod?

      Clubbase is een initiatief van sportbonden en NOC*NSF. NOC*NSF verzorgt de administratieve afhandeling en zorgt ervoor dat deelnemende clubs uitbetaald worden. 

    • Kan ik een specificatie ontvangen?

      Een keer per maand ontvang je een automatische mail over de uitbetaling die later in die maand gaat plaatsvinden. In deze mail zie je naast het bedrag ook welke activiteiten het betreft en het aantal deelnemers per activiteit.  

    • Ben ik als sportclub verplicht om btw in rekening te brengen bij betaalde sportactiviteiten?

      Wanneer je als sportclub diensten aanbiedt die zijn belast met btw, dan ben je zelf verantwoordelijk voor de btw-afdracht en de administratieve afhandeling die hiervoor nodig is. 

    • Wat ontvangt mijn sportclub per deelname?

      Als sportclub bepaal je zelf de prijs van je betaalde sportaanbod. Bied je activiteiten aan voor € 5 of minder, dan ontvang je als club datzelfde bedrag. Wanneer je betaalde sportaanbod per deelnemer meer dan € 5 kost, dan wordt er € 0,99 aan administratiekosten in rekening gebracht.

      Bij het aanmaken van betaald aanbod geef je in stap 4 aan wat het bedrag is dat de deelnemer dient te betalen. En zie je hoeveel hiervan je als sportclub ontvangt.

    • De uitbetaling klopt niet, wat nu?

      Dat is vervelend. Hiervoor kan je contact opnemen met NOC*NSF Sport Support. 

    • Kost het geld om als sportclub betaald sportaanbod te plaatsen?

      Het aanbieden van betaald sportaanbod kost je als sportclub niets! Ook de uitbetaling regelen we voor je.

      Bied je activiteiten aan voor € 5 of minder, dan ontvang je als club datzelfde bedrag. Wanneer je betaalde sportaanbod per deelnemer meer dan € 5 kost, dan wordt er € 0,99 aan administratiekosten in rekening gebracht. 

  • Annuleren

    • Welke consequenties heeft het als een deelnemer zijn/haar deelname annuleert?

      Tot 48 uur voorafgaand aan de betaalde (eerste les van de) sportactiviteit kan een deelnemer annuleren. Dit gebeurt via zijn/haar account. Het geld van de deelnemer (minus eventuele administratiekosten van € 0,99) wordt dan automatisch teruggestort.

      Bij annulering binnen 48 uur voorafgaand aan de betaalde (eerste les van de) sportactiviteit vindt er geen restitutie plaats.

Heb je een vraag?

Heb je een vraag?

Neem contact op met NOC*NSF Sport Support via: