Huisstijl
De eenduidigheid en kracht van je boodschap kan worden bevorderd door een herkenbare huisstijl. Die huisstijl is de uitstraling van het huis, zoals het woord al zegt. Via alle kanalen en op alle platforms is de club direct herkenbaar door de huisstijl.
De kracht van de huisstijl kun je vergroten door elementen als lettertype, kleur, type foto’s en logo consequent te gebruiken. Dan wordt de club ook werkelijk herkenbaar door de huisstijl. Het zorgt dus voor herkenning, maar onderscheidt je club ook van eventuele concurrenten. Bij een goede huisstijl weet de ontvanger al voordat hij de naam van de vereniging heeft gezien, dat het om communicatie van die vereniging gaat.
Kernwaarden
Eénduidige communicatie maakt de boodschap en de uitstraling van de club sterker. Die éénduidigheid wordt dus gecreëerd door een goede huisstijl, maar ook door aansluitend op de huisstijl met verschillende middelen de kernwaarden van de club te benadrukken.
Bepaal dus als club eerst wat de kernwaarden van de club zijn, welke basisprincipes in woord en beeld tot uiting moeten komen. Het kan zijn dat de club vooral laagdrempeligheid, gezelligheid en openheid wil uitstralen. Dan kun je daar in de gehele uitstraling van je communicatiekanalen rekening mee te houden. Een blik op de clubwebsite of Facebook-pagina moet dan ook de indruk wekken dat de club open en gezellig is. Vergeet hierbij niet dat mooi beeldmateriaal soms meer zegt dan woorden.
Gerelateerd
Heb je een vraag?
Neem contact op met NOC*NSF Sport Support via: