De NGF zet in op de ontwikkeling en een duurzame groei van de vierde sport in Nederland. De federatie focust zich vooral op werving en behoudt van jongere leden en meer vrouwen. In de Welcome to the club-campagne laat de federatie zien dat golf er is voor een breder publiek. Daarbij wordt getoond wat golf allemaal voor moois te bieden heeft. Het gaat niet om leeftijd, gender, uiterlijk vertoon of hoe vermogend je bent, maar om op je eigen manierplezier uit de sport te halen.
Ambitieuze doelstellingen
De NGF heeft ambitieuze doelstellingen voor de komende jaren en daar gaat de campagne een belangrijke rol in spelen. Een hoge ambitie is nodig om de sport gezond te houden, zegt de golffederatie.
De doelstellingen zijn:
- 40% van de golfpopulatie is in 2030 tussen de 25 en 50 jaar oud. In 2021 was dat nog 32%.
- 40% van de golfpopulatie is in 2030 vrouw. Dat is nu 32%.
- 29% van de niet-golfers tussen de 25-50 jaar heeft een intentie om te gaan golfen in 2023. In 2021 was dat 27%.
Om niet-golfers te enthousiasmeren zijn de platforms Probeer Golf en Golfstart ontwikkeld voor golfclubs. De clubs kunnen via kennismakingslessen en golfcursussen voor beginnende golfers aanbieden. Nieuwe golfers kunnen er makkelijk een club vinden in de buurt voor een les of cursus.
De campagne Welcome to the Club start in mei en is de grootste marketingcampagne over golf in Nederland ooit. Via televisie, kranten, abri’s en sociale media wordt golf onder de aandacht gebracht. Ook gaat de NGF samenwerken met de Hema. Zo komt er een Hema-golfcollectie, waarmee de federatie duidelijk wil maken dat golf voor alle rangen en standen is.
Foto: Shutterstock