Na 8 weken AH-Spaaractie druppelen de eerste resultaten binnen en die zijn voor golf niet verkeerd. Tot nu toe zijn er namelijk 3800 golfboekingen gedaan wat, als je dit afzet tegen het totaal van 90 deelnemende golfclubs en -banen, ruim 42 inschrijvingen per club/baan betekent. Opvallend is het enorme verschil in het aantal inschrijvingen tussen de golfbanen en -clubs, hoe komt dit toch?
Een andere doelgroep
De doelgroep die doorgaans op open golfdagen en kennismakingslessen afkomt, bestaat gemiddeld genomen uit mannen van boven de 50 (cijfers Open Golfdagen).
De doelgroep die dit jaar (en vorig jaar tijdens de pilot) op de AH-spaaractie afkomt, bestaat juist uit vrouwen jonger dan 55 jaar. Dit is een totaal andere doelgroep en vraagt dus ook om een andere benadering. Het is duidelijk te zien dat clubs en banen die de golfactiviteiten goed op de doelgroep hebben afgestemd, het beste scoren.
Wat is succesvol en wat niet?
Er zijn enkele duidelijke indicatoren/voorwaarden die zeer bepalend zijn voor de AH-Spaaractie golfer om te bepalen of hij/zij daadwerkelijk gaat inschrijven. In algemene zin is dit de periode: eind september tot half oktober was voor golf de meest geboekte periode. Maar wat was nog meer van invloed op het aantal inschrijvingen?
Benieuwd naar het antwoord op deze vraag? Lees het volledige artikel op www.ngf.nl.