Dat maakte de supermarktketen op 6 september bekend. Klanten van Plus kunnen met de spaaractie 6200 lokale clubs en verenigingen steunen. De € 3,2 miljoen die hiermee binnenkomt, verdeelt Plus over alle clubs in heel Nederland. Uit onderzoek van Motivaction in opdracht van Plus onder 2000 Nederlanders blijkt dat de coronapandemie diepe sporen achterlaat in het verenigingsleven. De helft van de ondervraagden pleit daarom voor extra financiële steun. Zo’n 50 procent van de leden van clubs en verenigingen geven ook aan meer contributie te willen betalen.
Plus-klanten sparen sponsorpunten
Plus-klanten kunnen clubs helpen door het sparen van sponsorpunten. Bij iedere € 10 aan boodschappen ontvangen ze van 5 september tot en met 13 november 2021 een punt, dat een geldbedrag vertegenwoordigt voor de clubs en verenigingen in de buurt. Ook bij sommige actieproducten krijgen mensen die boodschappen doen bij Plus een sponsorpunt. Op de voucher staat een unieke code die klanten online kunnen activeren. Vervolgens kiezen ze zelf welke club of vereniging zij de sponsorpunten schenken.
Plus levert bijdrage aan buurt
Met de spaaractie streeft Plus ernaar een bijdrage te leveren aan de buurten waar het bedrijf met zijn winkels actief is. "Lokale clubs en verenigingen spelen een belangrijke rol als het gaat om saamhorigheid en het buurtgevoel. De afgelopen maanden heeft het Nederlandse verenigingsleven volledig stil gestaan, maar zij pakken de draad weer langzaam op. Plus wil met deze spaaractie het lokale verenigingsleven een steuntje in de rug bieden", zegt marketing en communicatiedirecteur Peter van Mourik van Plus.
Campagne over goed eten
De spaaractie voor clubs en verenigingen maakt deel uit van een bredere campagne die Plus uitrolt: ‘Goed eten is goed voor de buurt’, waarmee de supermarktketen lokale initiatieven ondersteunt, zoals de voedselbank, Stichting Thuisgekookt en lokale leveranciers die een plaats in de schappen krijgen. Plus ontwikkelde hiervoor een speciale campagnevideo.