Het lijkt erop dat je een verouderde browser gebruikt waarin sommige onderdelen van Clubbase niet goed functioneren. We raden je aan om een andere browser te gebruiken.

Otterlose skeelerronde trekt tientallen sponsors met laagdrempelige pakketten

NOC*NSF05 okt 2018

De Otterlose skeelerronde werd afgelopen zomer voor alweer de 32e keer georganiseerd. Het evenement is zowel bij sporters, toeschouwers als sponsors enorm populair. Die aandacht is leuk voor het evenement, maar biedt ook commerciële kansen en dat beseffen ze goed in Otterlo. Met maar liefst 18 verschillende hoofdsponsors en tientallen andere partners is de skeelerronde behalve sportief, ook financieel een groot succes.

“We hebben een succesformule te pakken. En die formule is eigenlijk heel simpel. We hebben verschillende laagdrempelige sponsorpakketten, waardoor bedrijven eenvoudig partner van de skeelerronde kunnen worden. Voor 50 euro kun je de skeelerronde al sponsoren”, vat Rob Hummelen (skeeler comité Otterlo) het samen.

De bedrijven die de Otterlose skeelerronde sponsoren komen voornamelijk uit het dorp zelf en de regio Ede/Barneveld. “Mede door de lage instapprijs doen vrijwel alle MKB’ers uit Otterlo al jaren mee. Vrijwel niemand haakt af, omdat iedereen tevreden is. We leggen onze sponsors echt in de watten”, aldus Hummelen.

Exposure

Een belangrijk onderdeel van het partnership is de zichtbaarheid voor de sponsors. “We hebben een samenwerking met BDU Media, tevens één van onze hoofdsponsors. Zij helpen lokale ondernemers met het creëren van lokaal bereik. Voor de skeelerronde maken wij elk jaar een krant met een oplage van 100.000 exemplaren, die wordt bezorgd in de regio Ede/Barneveld. In deze krant krijgen sponsors alle ruimte om zichzelf te presenteren. Ze krijgen dus enorm veel exposure en dat is erg belangrijk voor lokale middenstanders.”

De sponsoraanpak van de Stichting Skeelersport Otterlo heeft het evenement mede groot gemaakt. Door een steeds ruimer budget kwam er de mogelijkheid enkele grote namen aan het deelnemersveld toe te voegen, want nóg meer aandacht trok. De succesformule uit Otterlo biedt veel aanknopingspunten voor sportverenigingen om hun sponsorbeleid een impuls te geven, zo menen de organisatoren. Benieuwd SSO exact te werk ging? Lees het gehele artikel in het Kenniscentrum op KNSB.nl.


NOC*NSF 05 okt 2018
Heb je een vraag?

Heb je een vraag?

Neem contact op met NOC*NSF Sport Support via: