Leden werven, maar vooral ook leden behouden in deze leeftijdscategorie is voor veel sportclubs op zijn minst een uitdaging. De individualisering in onze maatschappij en met name in deze leeftijd en de daarmee gepaard gaande behoefte aan ongebondenheid, aan weinig verplichtingen en het kunnen boeken van persoonlijke resultaten, is een ingrijpende verandering. Het sluit van nature niet goed aan bij de klassieke organisatiestructuur van veel sportverenigingen.
Op welke manieren kun je schaven aan je werkwijze en je aanbod om meer tegemoet te komen aan deze wensen en zo maatschappelijk relevant blijven? Op die prangende vraag hopen het Kenniscentrum en Motivaction meerdere antwoorden te bieden. De workshop heeft plaats in de DeWeerelt, Orteliuslaan 1041 in Utrecht. Wil je er bij zijn? Schrijf je dan direct in!
Programma
Tijdens deze workshop, die begint rond 12.00 en duurt tot het einde van de middag, komen ook millennials zelf aan het woord en zijn verschillende onderdelen bedoeld om bezoekers concrete handvatten te bieden waarmee ze zelf resultaatgericht aan de slag kunnen. Het volledige programma ziet er als volgt uit:
Ontvangst & lunch 12.00 – 12.30 uur
Meet the Millennials 12.30 - 13.00 uur
Motivaction brengt deze doelgroep in een interactieve presentatie haarscherp in beeld.
De branche-uitdagingen 13.00 – 13.30 uur
Kenniscentrum Sport is elke dag in contact met gemeenten, verenigingen en sportaanbieders. Zij hebben de grootste vraagstukken en uitdagingen die ze in de branche tegenkomen verzameld en delen deze met jou. Natuurlijk om aan het einde van de dag deze belangrijke vragen te beantwoorden.
Millennials aan het woord 13.45 – 16.15 uur
We nodigen Millennials uit en gaan in de vorm van focusgroepen uitgebreid met ze in gesprek over hun sportgedrag, hun wensen en behoeften, hun sportdilemma’s en de voor hen relevante en aansprekende sportontwikkelingen. De focusgroepen worden begeleid door ervaren onderzoekers van Motivaction en Kenniscentrum Sport en je kijkt live mee. En bovendien: je mag vooraf jouw vragen met ons delen, wij verwerken dit in de focusgroepen als dit kan.
Insights en concrete ideeën 16.30 – 17.15 uur
Vervolgens ga je zelf – met de andere deelnemers – aan de slag met de relevante inzichten die je hebt opgedaan tijdens de focusgroepen. Je gaat deze inzichten met elkaar doorvertalen naar nieuwe ideeën. Aan het einde van deze dag ga je met nieuwe, inspirerende, concrete ideeën naar huis.
Pitch your idea 17.15 – 17.45 uur
Borrel 17.45 – einde
Om de dag inspiratievol af te sluiten, delen de deelnemers hun mooie, vernieuwende ideeën plenair met de andere deelnemers. Sharing is caring!
En daarna
Je ontvangt binnen een paar werkdagen een wrap-up waarin de presentaties, de relevante inzichten en de verworven ideeën staan.