Het lijkt erop dat je een verouderde browser gebruikt waarin sommige onderdelen van Clubbase niet goed functioneren. We raden je aan om een andere browser te gebruiken.

Wat mag er wel en niet op het gebied van sportsponsoring? Check de Reclamecode

NOC*NSF25 sep 2020

Samen sporten is leuk én gezond. Sponsoring kan dat voor veel mensen mogelijk maken. Sponsoring van een sportclub kan bijvoorbeeld helpen de contributie laag te houden. En sponsoring van een sportevenement kan ervoor zorgen dat sporters tegen weinig of geen kosten kunnen deelnemen, of dat de kosten van het evenement laag blijven. Maar sponsoring is wel gebonden aan regels. De Reclamecode voor voedingsmiddelen & sportsponsoring maakt je wegwijs in deze regels.

Als je je sportclub of sportevenement wil laten sponsoren door een aanbieder van voedingsmiddelen, gelden er regels vanuit de Reclamecode voor Voedingsmiddelen. Met name als het gaat om sponsoring van jeugdteams of een sportevenement voor kinderen. In deze brochure vind je informatie van NOC*NSF en FNLI die is bedoeld om iedereen die betrokken is bij sportsponsoring – sportmarketeers, sportclubs, gemeentes en mogelijke sponsoren – te laten zien wat niet mag, maar vooral wat er wel mogelijk is.

Het is belangrijk om je aan deze regels te houden met als doel gezondheid voor alle kinderen. Houd je je er niet aan, dan is het heel goed mogelijk dat er een klacht wordt ingediend bij de Reclame Code Commissie met negatieve publiciteit voor zowel het betrokken bedrijf als ook de betrokken sportvereniging.

Heb je nog vragen? Mail dan naar gezondesportomgeving@nocnsf.nl.


NOC*NSF 25 sep 2020

Link gekopieerd naar klembord

Heb je een vraag?

Heb je een vraag?

Neem contact op met NOC*NSF Sport Support via: