Sponsoring
Sponsoring kan een belangrijke bron van inkomsten zijn. Door de samenwerking te zoeken met bedrijven en instanties en met gedeelde belangen gezamenlijk doelen na te streven, kun je met dergelijke partijen tot overeenstemming komen over een financiële impuls voor deze activiteiten. Een moderne club kan het zichzelf niet veroorloven aan de eventuele voordelen van sponsoring voorbij te gaan, maar plannen op dit gebied moeten wel goed gefundeerd zijn.
SponsorVisie
Sportverenigingen zijn voor een groot deel afhankelijk van bijdragen van lokale sponsoren. SponsorVisie uit Amsterdam is een bedrijf dat is gespecialiseerd in het thema ‘sponsoring’. Namens Sportbedrijf Deventer en Bureau Kunstcircuit hebben zij al verschillende workshops verzorgd in Deventer. Eén tip bij het werven van nieuwe sponsoren is bijvoorbeeld het verplaatsen in de doelgroep. Wat zou een sponsor van de vereniging verwachten en wanneer is het een meerwaarde voor een bedrijf om uw vereniging bij te staan?
Kijk voor meer tips voor het selecteren en werven van nieuwe sponsors op www.sponsorvisie.nl
NOC*NSF Sponsoring
Een goed doordacht sponsorbeleid is dus van belang. Sponsorbeleid is iets wat je als sportclub zelf moet ontwikkelen omdat het voor elke club anders is. Geen club en situatie is immers hetzelfde. De ontwikkeling van degelijk sponsorbeleid kan bovendien heel leuk zijn! Met een groep enthousiaste leden samenwerken aan een plan, dat uitvoeren en er daarna de vruchten van plukken geeft heel veel voldoening. Hoewel elke club zijn eigen sponsorroute moet uitstippelen, zijn er wel tips en handleidingen om je alvast op weg te helpen. NOC*NSF heeft veel informatie verzameld op hun website voor clubs.
Deel deze pagina
Link gekopieerd naar klembord
Heb je een vraag?
Neem contact op met NOC*NSF Sport Support via: