Het lijkt erop dat je een verouderde browser gebruikt waarin sommige onderdelen van Clubbase niet goed functioneren. We raden je aan om een andere browser te gebruiken.

Aanbod verbeteren

    • Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn sportaanbod vaker wordt bekeken of geboekt?

      Binnen het onderdeel Data & Statistieken kan je, per platform waar jouw sportclub aan meedoet, zien hoe goed jouw aanbod is te vinden, wordt bekeken en geboekt. Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden, maar dat is niet altijd zo. Lees hieronder enkele tips die jij kan toepassen bij het promoten van jouw aanbod. 

       Algemeen 

      • Peil bij beginners in jouw vereniging welke behoeften ze hebben voor een eerste les en richt hiermee je sportaanbod in; 
      • Pols in het netwerk van je leden, bijv. ouders, broertjes/zusjes, partners, sponsoren, of en welke behoefte zij hebben om te sporten bij jouw sportclub. En maak hier aanbod voor aan. 

       Afbeeldingen 

      • Zorg dat je meerdere afbeeldingen gebruik om jouw sportaanbod te promoten; 
      • Zorg dat de afbeeldingen goed zichtbaar zijn en niet vaag/afgesneden i.v.m. grootte van de afbeelding; 
      • Zorg dat je een of meer afbeeldingen toevoegt, waarop personen te zien zijn die de activiteit uitoefenen; 
      • Zorg dat de afbeeldingen de doelgroep, die je wilt bereiken, aanspreken. Als je een activiteit voor kinderen aanbiedt, zorg dan dat er kinderen op de afbeelding terugkomen; 
      • Zorg dat duidelijk te zien is dat de personen op de afbeelding plezier beleven aan de activiteit. 
      • Zorg dat je toestemming hebt van de mensen die op de afbeelding staan 
      • Vermijd collages en kleine foto’s  

       Tekst 

      • Zorg dat uit de titel van het sportaanbod direct blijkt 
      • Bedenk goed waar jouw doelgroep in geïnteresseerd is en verwerk mogelijke zoektermen die zij zullen gebruiken in je tekst 
      • Zorg dat de beschrijving van jouw sportaanbod niet langer dan nodig is. Mensen willen snel de juiste informatie 

       Reviews 

      • Voordat mensen iets boeken/bestellen, kijken zij ook vaak naar de reviews die zijn gegeven. Zo krijgen zij een beeld hoe anderen het sportaanbod en/of de sportclub hebben ervaren. Zorg ervoor dat je deelnemers goed ontvangt en begeleid en stimuleer hen om een review achter te laten. 
    • Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn aanbod vaker wordt gevonden?

      Binnen het onderdeel Data & Statistieken (beschikbaar vanaf oktober 2020) kan je per platformwaar jouw sportclub aan meedoet, zien hoe goed jouw aanbod is te vinden. Je ziet hier een getal hoe vaak het aanbod van jouw club is gevonden in de zoekresultaten. Dit betreft de lijstweergave op het betreffende platform, bijv. de lijstweergave van het platform Golfstart. 

      Binnen het onderdeel Data & Statistieken (beschikbaar vanaf oktober 2020) heb je de mogelijkheid om de zoekstatistieken en zoekalerts te bekijken van het betreffende platformJe ziet hier (een combinatie van) zoekwoorden waar potentiële sporters op hebben gezocht. Vind jouw aanbod op vrijdag en zaterdag plaats en zie je dat er vooral op woensdagavond wordt gezochtga eens na of je bijv. op woensdagavond een passende activiteit kan aanbieden. Lees hieronder enkele tips 

      Algemeen 

      • Varieer met tijden/dagdelen/dagen in de week om in zoveel mogelijk resultaten naar boven te komen 
      • Gebruik verschillende kenmerken,  
      • hoe meer communicatie, hoe beter: versterk je boodschap door hem via meerdere kanalen te verspreiden: kracht van herhaling telt. 

      Promotietool 

      • Maak promotiemateriaal aan en zet dit in om jouw sportaanbod te promoten. 
      • Bedenk goed waar je jouw promotiemateriaal gaat inzetten en hoe de doelgroep het beste gaat bereiken. Is dat bijvoorbeeld via Instagram of juist d.m.v. een poster in het wijkcentrum.  
      • Maak teksten kort en luchtig en zorg dat het doel en de wie/wat/waar/wanneer meteen duidelijk is 
      • Zorg dat de belangrijkste informatie goed te lezen is. Houd hierbij rekening met de afstand van waar het promotiemateriaal wordt bekeken en of de kleur van de tekst goed tot uiting komt op de achtergrond kleur 
      • Zorg voor een heldere opvolging. Wat wil je dat mensen gaan doen na het lezen van het promotiemateriaal? Bijv. hoe mensen zich kunnen aanmelden. Verwijs je digitaal verder met een klik of dienen ze een url te onthouden? 
Heb je een vraag?

Heb je een vraag?

Neem contact op met NOC*NSF Sport Support via: