Aanbod aanmaken
-
-
Waarom moet ik sportaanbod aanmaken?
Zonder sportaanbod kunnen sporters niet deelnemen aan al dan niet betaalde activiteiten.
-
Hoe maak ik aanbod aan?
Via het aanbodoverzicht vind je de mogelijkheid om op maat aanbod of voorgeprogrammeerd aanbod aan te maken. We hebben een tutorial voor je gemaakt waarin we laten zien welke informatie je waar kan invullen om uiteindelijk jouw sportaanbod aan te bieden aan potentiële sporters.
-
Wat is het verschil tussen een sportactiviteit en een lesreeks?
Een activiteit is eenmalig, een lesreeks bestaat uit meerdere sportactiviteiten. Let op: het kan per platform verschillen welk type sportaanbod (activiteit en/of lesreeks) je kan aanmaken. Zo is het voor de Sportactie alleen mogelijk om sportactiviteiten aan te maken. En voor een ander platform, bijv. Golfstart, is het mogelijk om alleen maar lesreeksen aan te maken.
-
Wat kan ik doen als mijn activiteit vol zit?
Als een activiteit vol zit ontstaat er automatisch een reservelijst. Bij voldoende animo kan een nieuwe activiteit georganiseerd worden.
-
Kan ik mijn lesrooster en reserveringssysteem automatisch koppelen?
Er zijn altijd mogelijkheden om een koppeling te leggen tussen het reserveringssysteem dat de sportclub gebuikt en Clubbase. Hier zitten echter wel kosten aan verbonden. Deze kosten zijn afhankelijk van de koppeling die moet worden gelegd en zijn vaak alleen rendabel op grote schaal. Wil je meer hierover weten, dan kun je contact opnemen met NOC*NSF Sport Support.
-
Kan ik mijn activiteiten dagelijks of wekelijks laten herhalen?
Bij het aanmaken van een activiteit heb je de mogelijk om deze direct op meerdere dagen terug te laten komen. Je bepaalt zelf welke dagen dit zijn. Je maakt dus eenvoudig een terugkerende activiteit aan die elke vrijdag van 19.00 – 20.00 uur plaatsvindt. Zo voorkom je dat je voor elke individuele activiteiten alles moet invullen. Handig, toch? Bekijk anders ook onze tutorial over het aanmaken van aanbod. LINK
-
Kan ik activiteiten uit het verleden kopiëren?
Ja het is mogelijk eerder aangemaakt aanbod te kopiëren. Je vindt het aanbod dat is verlopen op het tabblad ‘historie’ op de aanbodoverzicht. Via de drie puntjes rechts van het betreffende aanbod kan gekozen worden voor dupliceren om de activiteit uit het verleden te kopiëren.
-
Hoe komt mijn activiteit (of lesreeks) eruit te zien op de site?
Bij het aanmaken van een activiteit heb je in de laatste stap de mogelijkheid om een preview te bekijken. Ook is het mogelijk om in het aanbodoverzicht bij reeds aangemaakte activiteiten te zien hoe deze er op een platform uitziet. Dit kan door in het overzicht rechts naast een activiteit op de drie puntjes te klikken en vervolgens “Bekijk op [Naam platform]” te kiezen.
-
Kan ik een vergoeding vragen voor mijn activiteit?
Ja, aanbod kan in drie varianten aangemaakt worden: gratis, betaald of met een vergoeding op basis van credits. Welke opties beschikbaar zijn, hangt af van de instellingen van het platform.
-
Krijg ik het gehele inschrijfbedrag dat de sporter betaalt?
Nee, van het inschrijfbedrag gaan de administratiekosten af.
-
Kan ik mijn activiteit opslaan voordat deze zichtbaar is voor sporters?
Ja, dit is mogelijk. De activiteit komt dan als concept in jouw aanbodoverzicht terug.
-
Kan ik een activiteit aanmaken voor meerdere momenten?
Het is mogelijk om een individuele les snel en simpel voor meerdere momenten aan te maken. Daarnaast is het mogelijk een lesreeks aan te maken. Dit zijn individuele activiteiten die op elkaar volgen en waarvoor de sporter zich één keer hoeft in te schrijven.
-
Kan ik dezelfde activiteit op meerdere platformen plaatsen?
Ja, indien deze activiteit voldoet aan de voorwaarden (bijvoorbeeld qua sport en locatie) van de platformen.
-
Kan ik aangeven wat een sporter moet meenemen?
In stap 3 van Aanbod aanmaken kun je onder Inclusief/exclusief aangeven wat een sporter aan materiaal mee moet nemen en wat bij de activiteit/lesreeks is inbegrepen.
-
Kan ik aangeven dat er extra kosten zijn voor de activiteit?
In stap 4 van Aanbod aanmaken kun je onder Extra kosten aangeven wat de eventuele extra kosten zijn en hierover een toelichting geven.
-
Waarom betaal ik administratiekosten?
Hiermee kunnen we een deel van de kosten die worden gemaakt ten behoeve van de financiële processen bekostigen.
-
Kan mijn activiteit meerdere dagen duren?
Nee, het is wel mogelijk om een lesreeks aan te maken.
-
Hoe zorg ik dat ik de juiste (sfeer)afbeeldingen toevoeg aan mijn activiteit?
Bij een activiteit kan je één hoofdafbeelding en meerdere sfeerafbeeldingen toevoegen. Gebruik afbeeldingen in .jpg of .png met een maximale grootte van 2mb. De ideale afmeting voor de afbeelding is 250 x 250 pixels. Als je via je mobiel foto's maakt, kies dan voor 'vierkant', zodat je direct de juiste verhouding hebt. Het kan zijn dat de afbeelding dan te groot is (meer dan 2mb). Sla de afbeelding dan op als .jpg bestand. Heb je al een mooie afbeelding en heeft deze een ander formaat? Dan kan je bijv. met Paint via de functie 'selecteren' de afbeelding aanpassen naar het juiste formaat / aantal pixels (px).
-

Heb je een vraag?
Neem contact op met NOC*NSF Sport Support via: